Jak na výměnu starých garážových vrat za nové

shutterstock.com

shutterstock.com

Plánujete výměnu vašich garážových vrat, ať už jsou zastaralá, rezatá, nebo zkrátka nesplňují vaší představu? Výměna nemusí být vždy náročná. Přečtěte si, jak postupovat při výměně starých garážových vrat za nové, sekční a také to, co je potřeba znát.

 Kdy je vhodná výměna?

Není nutno psát, že garážová vrata by měla být dobře zabezpečena a měla by především spolehlivě fungovat. Pokud jsou vaše garážová vrata součástí domu, nemusí být však ani nefunkční, ani technicky zastaralá, aby byla jejich výměna zapotřebí. Proč?

Sekční garážová vrata patří k nejoblíbenějším na trhu, protože nabízí nejširší vjezd do garáže.

Odpověď je jednoduchá. Většina starších vrat totiž není zateplená a místnost, která se nachází nad či vedle garáže, tak se může v zimním období výrazně ochlazovat a tím zvyšovat náklady na topení. Na vrcholu oblíbenosti jsou v současné době moderní tzv. garážová vrata sekční, jejichž vrstva polyuretanové pěny – tepelně izolačního materiálu se pohybuje kolem 4 cm.

 Bourat či nebourat?

Sekční garážová vrata se vždy zasazují za otvor, komplikací tak může být, že vrata staršího typu – křídlového nebo výklopného – jsou převážně v líci fasády. Nová vrata tak osazujete do jiného místa než ta stará. Pokud se pro výměnu rozhodnete, máte alespoň tři způsoby, kterými toho můžete dosáhnout.

  • Dvoje vrata – První z variant je náročnější. Spočívá v tom, že si necháte starý rám a nová vrata zasadíte do místa jiného, nicméně, pokud jste něco takového někdy viděli, jistě budete souhlasit, že je to možná funkční, nikoli však hezké.
  • Bourání – Můžete tedy stará vrata společně se zárubní vybourat, což s sebou však přináší to úskalí, že se není možné předejít většímu či menšímu narušení zdiva a fasády a následné zednické práci. To by pak mohlo znamenat i jisté prodražení celé rekonstrukce. Pokud se pro tuto možnost přeci jen rozhodnete, měli byste s dostatečným časovým předstihem začít vybourávat původní rám.  Samotná montáž vrat nových je pak již otázkou několika málo hodin.
  • Bez bourání – Existuje však ještě i další varianta, kterou lze aplikovat téměř na všechna stará vrata. Jednoduše si necháte na původní rám našroubovat nový, který bude přímo uzpůsobený moderním sekčním vratům a který původní zárubeň skryje. Pokud byste se pro tuto možnost rozhodli, musíte si však nový rám objednat na zakázku a pochopitelně budou o něco dražší.

Jaká jsou omezení?

Problém by mohl nastat v případě, kdy by nad vraty bylo nedostatečné zápraží. Pokud jím vaše garáž nedisponuje, je nutností zápraží vytvořit, a to osazením nového překladu. Pokud to není možné, neznamená to, že si sekční vrata nemůžete pořídit.

Kování RSV před a po výměně, zdroj: vratamares.cz

Kování RSV před a po výměně, zdroj: vratamares.cz

Stačí, abyste si jen obstarali kování typu RSV, Rám se umístí na vnější hranu objektu a použije se pro montáž sekčních vrat. Konkrétně se zajímejte o kování R60 pro garážová vrata s pohonem, nebo s kování typu R70 pro garážová vrata s manuálním ovládáním.

Jak tedy postupovat?

V první řadě byste si měli najít specializovanou firmu, která vám vrata nejen prodá, ale i namontuje. Následně si zvolte jejich barvu a design. Můžete zvolit i méně tradiční, firmy ve většině případů nabízí širokou škálu odstínů, vč. například imitace dřeva. Můžete si tak vrata sladit s okenními rámy či vchodovými dveřmi. Podle toho, jakou variantu montáže vrat zvolíte, pak postupujte dále.

Příspěvek byl publikován v rubrice Dům se štítky , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.